تاریخ انتشار: ۱۵:۱۴ - ۰۸ آبان ۱۴۰۴

مدیرعامل بانک دی: بازرسی، مشاور امین مدیریت ارشد در مسیر بهبود فرایندهاست

مدیرعامل بانک دی در نشستی با حضور مدیران و کارکنان مدیریت امور بازرسی این بانک، ضمن تبریک روز ملی بازرسی، بازرسی را مشاور امین مدیریت ارشد در اصلاح و بهبود فرایند‌ها و توسعه مهارت‌های کارکنان دانست.

مدیرعامل بانک دی: بازرسی، مشاور امین مدیریت ارشد در مسیر بهبود فرایندهاست

اقتصاد ۲۴- برات کریمی در نشست تخصصى امور بازرسى بانک، ضمن قدردانی از فعالیت‌ها و اقدامات همکاران حوزه بازرسی گفت: کارکنان حوزه بازرسی در تمامی بانک‌ها جزو پاک‌دست‌ترین و متعهدترین افراد آن مجموعه هستند و لازمه موفقیت در امور بازرسی نیز برخورداری از سلامت روحی و اخلاقی است.

کریمی با اشاره به اهمیت امور بازرسی در بانک گفت: هنر بازرسی این است که در حین انجام فعالیت‌های حرفه‌ای خود، آموزش و یادگیری همکاران را در اولویت قرار دهد.

وی ادامه داد: تلاش برای سیستمی شدن امور بازرسی و راه‌اندازی سامانه‌ای برای این فعالیت از ضروریات اساسی در کاهش خطا‌ها و افزایش اعتبار اقدامات است.

مدیرعامل بانک دی کارکرد مهم دیگر بازرسی را ارتقای فرهنگ سازمانی و آگاه‌سازی همکاران دانست و تصریح کرد: با توجه به ارتباط مستمر بازرسان با همکاران شعب، به‌ویژه در استان‌ها و میز‌های خدمت، همکاران بازرسی باید سفیران انتقال ارزش‌های فرهنگی بانک باشند و همچنین رویکرد مدیران ارشد و مسیر تحقق اهداف استراتژیک بانک را به اطلاع سایر همکاران برسانند.

کریمی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به رویکرد تخصصی بانک دی در حوزه نظارت و پایش عملکرد گفت: بازرسی مؤثر، صرفاً به کشف خطا محدود نمی‌شود، بلکه باید به‌صورت یک فرآیند تحلیل‌گر و آینده‌نگر عمل کند. امروز انتظار ما از بازرسی این است که با استفاده از داده‌های عملیاتی، تحلیل‌های مدیریتی و ارزیابی‌های میدانی، تصویر دقیقی از روند فعالیت‌ها ارائه دهد تا تصمیم‌سازی در سطوح کلان بانک بر پایه واقعیت‌های دقیق و داده‌محور انجام شود. هدف نهایی، تبدیل بازرسی به بازوی راهبردی مدیریت ارشد برای تصمیم‌گیری‌های هوشمند و پیشگیرانه است.

وی در پایان تأکید کرد: امروز با یاری خدا و همت جمعی همکاران، بانک دی در مسیر اصلاح و بهبود قرار گرفته و دستاورد‌های سال جاری، به‌ویژه در حذف اضافه‌برداشت، کاهش زیان انباشته و رشد منابع و درآمد‌های کارمزدی نشان داده است که بانک دی در مسیر رسیدن به شاخص‌های یک بانک تراز و استاندارد قرار گرفته است.

در ادامه این نشست، همکاران مدیریت امور بازرسی نیز ضمن ارائه گزارشی از روند فعالیت‌ها و چالش‌های موجود، دیدگاه‌ها و پیشنهاد‌های خود را در زمینه ارتقای بهره‌وری، هوشمندسازی فرآیند‌های بازرسی، طراحی شاخص‌های ارزیابی عملکرد و استفاده از ابزار‌های نوین تحلیلی در نظارت بر شعب مطرح کردند. آنان تأکید کردند که تمرکز بر رویکرد پیشگیرانه، مستندسازی دقیق فرآیند‌ها و هم‌افزایی بین واحد‌های ستادی و صف، از مهم‌ترین اولویت‌های این مدیریت در سال جاری خواهد بود.

ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار